نوشته شده در تاريخ 1 فروردين 1398برچسب:خوش آمد, توسط مدیر سایت |

سلام

با یاری خدا و همراهی چند ساله ی شنا خریداران و همراهان عزیز توانستیم قله های افتخار را فتح کرده و در برابر شما پرخم را افتخار را به اهتزار دراوریم. به پاس همراهی همه جانبه ی شما عزیزان بر ان شدیم تا وبلاگی راه اندازی نموده و در ان مطالب آموزشی منتشر نماییم در عین حال شما دوستان عزیز میتوانید سری به سایت شادمان زده و از مطالب و عکس ها نیز دیدن نمایید و از تخفیف های بی نظیر ما بهره مند شوید و در محیطی امن و ارام فرش مورد نظر خود را سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.

آدرس سایت ما:    www.shadmancarpet.com   میباشد.

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 6 آبان 1398برچسب:, توسط مدیر سایت |

 

این روزها اگرچه بازار انواع پارکت ها و سنگ های گران قیمت داغ است اما هستند کسانی که دوست دارند زمین خانه یک دست موکت باشد.

اگر بخواهیم صادق باشیم موکت نیز برای خود مزایایی دارد که در این مقاله آنها را عنوان میکنیم؛ به طور کلی موکت شاید شیک ترین نباشد اما به شدت کاربردی است.

این روزها کاشان نه فقط در زمینه ی فرش ماشینی پیشرفت کرده که در بازار موکت نیز به عنوان یکی از موفق ترین ها عمل کرده و به لحاظ طرح و مدل و کیفیت شاهد رشد آن هستیم.

 

مقاله ی مرتبط: صنعت فرش ماشینی در ایران

 

در هر حال باید تمام جوانب را در نظر گرفت، موکت یکی از بهترین کف پوش ها برای حفظ گرمای اتاق هاست، مخصوصا در فصل زمستان این قضیه بیشتر مشهود است، چرا که دمای پارکت ها و سنگ ها معمولا پا را اذیت میکند و در این صورت مجبور خواهید شد همیشه جوراب داشته باشید به همین دلیل بر آن شدیم تا در این زمینه نیز اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم زیرا خرید هر چیزی نیازمند کسب اطلاعات درست و دقیق است و در مورد موکت نیز این قضیه صادق است. نکاتی که باید قبل از خرید این کالا بدانید را به صورت دسته بندی شده برایتان شرح میدهیم.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 21 مرداد 1398برچسب:, توسط مدیر سایت |

شست و شوی فرش ماشینی

carpet-machin-wash.jpg

فرش ماشینی مانند تابلوهایی زیبا هستند که به جای دیوار ها ، زیبایی خود را به زمین خانه ها می بخشند و دکوراسیون داخلی خانه ها را رنگ و لعابی دلنشین می بخشند . برای اینکه بتوانیم مدت زیادی از آن ها استفاده کنیم باید به برخی از نکات مهم توجه کنیم .

یکی از مهمترین نکات در مورد فرش ماشینی طریقه شستن آن ها است .شست و شوی فرش ها یکی از بزرگترین دغدغه ای است برای تمام خانواده ها و از همه بیشتر برای خانم ها است .

ما برای حفظ خاطر شما و انجام دادن درست شست و شوی فرش هایتان لازم دانستیم روش های نگهداری و شست و شوی قالی هایتان را آموزش دهیم . ما در این مقاله نکاتی در مورد شست و شوی فرش ماشینی را برای شما نگارش می کنیم تا اطلاعاتی جامع در این زمینه به دست آورید .



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 9 مرداد 1398برچسب:, توسط مدیر سایت |

صنعت تولید فرش ماشینی در ایران سابقه ای طولانی داشته و با مطالعه ی روند تولید فرش از ابتدا به کنون میتوان پیشرفت چشمگیر این صنعت را به وضوح حس کرد.

در سالهای ابتدایی فرش ماشینی منحصر به تولید بافته هایی از جنس پشم بود که بعد ها نخ های آکریلیک و پلی پروپیلن جایگزین آن شدند و تولید فرش به صورت گسترده تر رواج پیدا کرد که ابعاد مختلفی چون فرش 700 شانه، فرش 1000 شانه، فرش 1200 شانه و در جدیدترین نوع خود فرش 1500 شانه را شامل شد.

از جمله دلایلی که باعث گردید نخ های پلی پروپیلن مورد استفاده قرار گیرند، عمر طولانی و عدم ترکیب رنگ های مختلف در اثر شست و شو بود اما از دلایلی که باعث شد فرش های بافته شده با این الیاف مورد استقبال واقع نشوند، ثبات نوری پایین و از دست دادن کیفیت فرش پس از گذشت مدت زمان کمی بود.

در مرحله ی بعد نخ های آکریلیک بهره برداری شدند و با اقبال عمومی مواجه گردیدند، در مورد این الیاف عواملی چون برگشت پذیری به حالت اولیه، مقاومت بالا در برابر حرارت و نور سبب شد اکثر تولیدات امروزه ی صنعت فرش با همین نخ باشد؛ اما با توجه به اینکه تقریبا 80 تا 90 درصد نیاز کشور از خارج تامین میشود و تنها یک صنف در اصفهان به نام شرکت پلی اکریل اصفهان اقدام به تولید این الیاف نموده، گسترش صنعت فرش سبب شده سالیانه برای رفع نیاز کارخانجات ارز هنگفتی از کشور خارج شود.

هر خوبی بی عیب نیست و در مورد فرش های آکریلیک نیز ایراداتی وارد است و دارای معضلاتی چون پرزدهی بالا و عدم تجزیه در محیط زیست است، مشکل اول با هیت ست کردن قالی هنگام تولید تا حد بسیار زیادی رفع شده اما مشکل دوم سبب شده در روند تولید و استفاده از مصنوعاتی که در میان مواد اولیه ی خود از الیاف آکریلیک استفاده شده تجدید نظر شود و به خصوص کشورهای پیشرفته ای چون اروپا و آمریکا اعمال محدودیت هایی قرار دهند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 31 تير 1398برچسب:, توسط مدیر سایت |

در مقایسه فنی انواع دستگاه های فرش ماشینی نظیر: ALPHA360 و CRX83 – UCL83 ، با وجود تنها دو کمپانی ماشین سازی که در زمینه ماشین آلات فرش بافی فعالیت می کنند، بدیهی است که نقاط ضعف و قوت آنها به دلایل کاملاً مشخص از هم پوشیده می ماند.

اکثریت ماشین آلات فرش بافی در کشورهای ایران – ترکیه – چین و مصر به فروش می رود. به جز تلاش هایی که در ترکیه صورت گرفت و متوقف ماند، تاکنون هیچ کدام از کشورهای یاد شده اقدام به ساخت ماشین آلات فرش ننموده اند.

انواع فرش ماشینی که به وسیله ی دستگاه های نساجی بافته می شوند به صورت زیر می باشد:

فرش 1500 شانه، فرش 1200 شانه، فرش 1000 شانه، فرش 700 شانه و فرش 500 شانه.

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 31 تير 1398برچسب:, توسط مدیر سایت |

فرش ماشینی به عنوان یکی از کالاهای خانگی با دوام، مورد مصرف تمام خانواده های ایرانی است که دانسته‌هایی هرچند اندک می‌تواند در خرید این کالا به مصرف کننده کمک کند.


استاندارد

فرش ماشینی به عنوان یکی از کالاهای خانگی با دوام، مورد مصرف تمام خانواده های ایرانی است که دانسته‌هایی هرچند اندک می‌تواند در خرید این کالا به مصرف کننده کمک کند.
کارشناس اجرای استاندارد اداره استاندارد شهرستان کاشان، در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی صنعت فرش ایران (عصرفرش)، در خصوص تراکم شانه در متر در فرش ماشینی گفت: فرشهای ماشینی اغلب در قالب فرش 1200 شانه، فرش 1000 شانه و فرش 700 شانه در تراکمهای ۳۰۰، ۳۲۰ (برای گلیم ماشینی ) و ۳۵۰، ۴۴۰ ، ۵۰۰ ، ۷۰۰ ، ۱۰۰۰، ۱۲۰۰ شانه (برای فرش ماشینی) تولید می شود.

مصطفی پوراسلام، با اشاره به‌اینکه هر چقدر تعداد شانه‌ها بیشتر شود فرش دارای رخ بهتر و زیباتر خواهد بود افزود: با بالارفتن تعداد شانه فرش، قیمت آن گرانتر شده و طول خاب آن کمتر می‌شود.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 31 تير 1398برچسب:, توسط مدیر سایت |

گلیم فرش ها دست بافتی ساده هستند که برخلاف فرش ها نخ خاب ندارند و دارای پرز نیز نیستند؛ دو رج نخ به صورت افقی و عمودی در هم تنیده میشود و شکلی ساده از فرش را تشکیل میدهد که به آن گلیم میگویند.

همچنین این بافته ها ضخامت زیادی ندارند و طرح های متنوعی نیز از نقش و نگارهای هندسی و اسلیمی بین آن ها میتوان پیدا کرد، چنین فرش هایی در سایر کشورها نیز طرفدار دارد به همین دلیل صنعت صادرات فرش ماشینی گلیم نیز صادر میکند، البته نوع دستباف آنها نیز مشتریان خود را دارد.

گلیم فرش های دست باف چون حاصل ذوق و هنر فردی بوده و دست ها دخالت در آن دارند قیمت بالاتری نسبت به نوع فرش ماشینی و صنعتی آن دارا هستند.

گلیم های دست باف حاصل ذوق زنانی است که طبیعت را در گلیم به نقش میکشند و اغلب از پشم گوسفند و پنبه بافته میشود.

تار و پود گلیم های بافته شده با ماشین آلات فرش ماشینی نیز از الیافی همچون آکریلیک، پلی استر، پلی پروپلین تشکیل شده است؛ که وزنی بسیار سبکتر از فرش دارد و براحتی میتوان آن را جا به جا کرد به همین دلیل تمام مردم عشایر که فصل به فصل باید کوچ کنند از این گلیم ها برای کف پوش خانه های خود استفاده میکنند تا هنگام کوچ بتوانند آن را حمل کنند.

گلیم های دست باف و ماشینی نه فقط برای کف خانه که به عنوان وسایل تزیینی نیز بسیار مورد توجه بوده است.

امروزه از گلیم ها گلدان، زین اسب، مبل و کوسن نیز ساخته میشود؛ علاوه بر آن چادر مردم خطه ی خوب عشایر نیز از امثال آن ساخته میشود که مامنی امن باشد برای سرما و گرما.

 

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 31 تير 1398برچسب:, توسط مدیر سایت |

 براساس تحقیقات ؛ از زمان های قدیم  فرش یک صنعت مهم محسوب می شده وهمچنین تاثیر زیادی در اقتصاد کشور وخانواده ها داشته است .فرش ماشینی در این بین توانسته خود را بیش از پیش مطرح کند وبه این مرحله رسیده که بتواند نیاز کشور را فراهم کند .

علاوه براین فرش ماشینی می تواند در لیست اقلام صادراتی قرار بگیرد وارز آوری خوبی داشته باشد وازطرفی صادرات فرش سبب می شود که اشتغال نیز فراهم شود .نمی شود تحریم هارا نادیده گرفت بالاخره تحریم ها تاثیر خود را گذاشته اما با این وجود صادررات فرش رونق خود را دارد .امروزه کار خانه ها از دستگاه های مدرن وپیشرفته استفاده می کنند که این موضوع خود باعث می شود که ایران از رقبای خارجی خود عقب نمانده وتوانسته خود را در جهان مطرح کند .اما پس از تحریم ها نیز صادرات فرش مثل قبل نبود دلایلی خاصی برای این موضوع وجود دارد .

مقاله مرتبط : مشخصات فرش ماشینی استاندارد را بشناسید

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 31 تير 1398برچسب:, توسط مدیر سایت |

 

فرش کاشان چنان در جهان دارای شهرت شده است که به عنوان نماد هنر ایران در جهان شناخته شده است .

 یکی از مواردی که در خرید فرش به نقشه ان دقت می کنیم زمان خریدفرش جهیزیه است .

یکی از مراحل تولید فرش نقشه کشی فرش است که از مهمترین مراحل تولید فرش محسوب میشود.یک شخص بافنده هرچقدر هم که مهارت داشته باشد اما تا نقشه فرش زیبا نباشد هنر او به چشم نمی اید .

مقاله مرتبط : صادرات فرش ماشینی 

 

شاید بهتر باشد بگوییم که تولید فرش بدون نقشه کشی مناسب هیچ گاه پیشرفت نمی کند .بعد از کالا های نفتی ،بیشترین صادرات درزمینه فرش بوده که نقشه در این زمینه بی تاثیر نبوده است .در واقع نقشه کشی فرش حالت زیربنایی وپایه دارد .

هرچیزی که از پایه مشکل دار باشد تا آخر فرایند تولیدش بامشکل روبه رو است ویک محصول خوب تولید نمی شود .نقشه کشی فرش مکمل ویاورانی دارد که مکمل ان رنگ آمیزی ونقطه چینی فرش است .

نکته ای که این وسط میماند این است که رنگ آمیزی فرش درجه اهمیتش درحد نقشه کشی است وشاید از نقشه کشی هم مهمتر باشد اگر رنگ آمیزی زیبا روی نقشه فرش گذاشته نشود نقشه از جلوه خودش می افتد .

شهر کاشان به دلیل اینکه قطب تولید فرش است و فرش کاشان شهرت فراوانی دارد هنر نقشه کشی هنوز در این شهر پابرجاست .

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 31 تير 1398برچسب:, توسط مدیر سایت |

اصولا در مقوله ی خرید، همیشه کیفیت محصول مهم بوده است اگر بخواهیم به بحث خرید جهیزیه بپردازیم باید با دقت بیشتری به دنبال اجناس مورد نظر خود باشیم؛ طولانی بودن اینگونه خریدها در کوتاهی این مقاله نمیگنجد اما قصد داریم در مورد فرش جهیزیه صحبت کنیم، خرید فرش چه دستباف چه فرش ماشینی، بسیار مهم است و باید به گونه ای انتخاب شود که تمام ملاک های یک فرش خوب را در کنار هم داشته باشد.

ازجمله این ملاک ها این است که کیفیت و دوام بالایی داشته باشد و در کنار کیفیت ،زیبایی آن نیز مطرح است.

فرش جیهزیه در صورتی زیبا جلوه می کند که با دکوراسیون کاملا همخوانی داشته باشد. چیدمان کلی خانه نیز در صورتی کاملا دلنشین خواهد شد که هارمونی رنگ ها در آن رعایت شود و یک احساس صمیمیت ایجاد کند.

مقاله مرتبط: انواع طرح فرش

برای مشاهده انواع فرش 1200 شانه لینک مربوطه را لمس کنید.

 



ادامه مطلب...

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.